Dżem wiśniowy

października 04, 2017

Dżemy uwielbiamy. 


Używam ich w kuchni do wszystkiego. Do ciast, do kanapek, do naleśników, dodaję dziewczynką do naturalnego własnej roboty jogurtu w ten sposób powstaje nam jogurt smakowy.
I wcale robienie dżemów to żadna filozofia. Łatwa, prosta, szybka, przyjemna i smaczna robota.

SKŁADNIKI:

  • wiśnie u mnie było 5 kg
  • żelfix gotowy do kupienia w sklepie ja w tym roku po raz pierwszy kupiłam i wypróbowałam żelfixu ze stewią ( w przyszłym roku kiedy będę działać z dżemami chcę kupić naturalną pektynę zamiast żelfixu)
WYKONANIE:

Wiśnie myjemy i drylujemy drylownicą rzecz jasna trzeba życie sobie ułatwiać. Kiedy wiśnie mamy wydrylowane umieszczamy je w garnku i wszystko gotujemy aż, owoce trochę się nam rozwalą. Następnie dosypujemy zakupiony żelfix. Sposób jego użycia na jaką ilość owoców mamy napisane z tyłu opakowania. Ja zawsze daję mniej niż w przepisie, a sprawdzam czy jest dobra konsystencja wylewając dżem na talerzyk 1 łyżkę i czekam aż wystygnie i wtedy po konsystencji wiem czy jest ok czy nie. Jeśli jest ok gotujący dżem przelewam do słoików. Zakręcam i umieszczam do góry dnem. 

I gotowe :)
Smacznego !

Pozdrawiam Szczypta o Mnie  

Może Cię zainteresować również

4 komentarze

  1. W ubiegłych latach robiłam dżem truskawkowy (choć włoskie truskawki nie umywają się do polskich), ale w tym roku musiałam spasować i niestety jedziemy na kupnym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robilam dzemu. Tu nie ma dobrych owocow. Kupuje Lowicza - 100 % owocow.

    OdpowiedzUsuń
  3. zjadłabym.. nie robiłam nigdy wiśniowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam dżemy, ale nigdy jeszcze nie odważyłam się zrobić jakiś własnoręcznie 😁

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie zawitałeś, miło będzie jak zostawisz ślad po sobie.
Chętnie poznam Twoją opinię.

Flickr Images