Cukiniowy dżem

sierpnia 25, 2017

Cukinię uwielbiam, czy to w postaci placków, lecza, czy nadziewanej mięsem. 

Ale ile można jeść cukinię rzekł mój mąż gdy cukinia gościła na naszych talerzach zbyt często. Tym bardziej słowa swoje wypowiedział kiedy do domu przywiozłam cukinię podarowana od kuzynki, a trochę jej było. By oszczędzić kubki smakowe mojego męża i w końcu na obiad zaserwować coś innego niż cukinia 😀, buszując w otchłani internetu natknęłam się na dżem z cukinii. Nie wiele myśląc zakasałam rękawy i do roboty.

SKŁADNIKI:
  • cukinia u mnie były to 3 dorodne cukinie
  • galaretka cytrynowa 2 sztuki
  • cytryna sztuk 1
  • cukier 0,5 kg 


WYKONANIE:

1. Cukinie obieramy ze skórki, pozbywamy się gniazd nasiennych, kroimy i wkładamy do dużego garnka, wlewamy wody ok 0,5 litra i wszystko gotujemy. Kiedy cukinia jest miękka traktuję ją blenderem.
2. Następnie wsypuję 2 galaretki, cukier, wyciśnięty sok z 1 cytryny i startą skórkę z cytryny.
3. Wszystko gotujemy ok 30 min, a następnie wlewamy do słoików. Zakręcamy i umieszczamy do góry dnem.

U nas gotowe są już kiszone ogórki i dżemy z wiśni i czarnej porzeczki. W planach jest jeszcze ketchup rzecz jasna z cukinii.

A Wy próbowaliście dżemu z cukinii ?
Jakie przetwory u Was w spiżarni goszczą ?




Pozdrawiam Szczypta o Mnie  

Może Cię zainteresować również

3 komentarze

  1. Moje dzieci nie przepadają za cukinią w żadnej postaci niestety. Dżemów nie robię - idę na łatwiznę kupując w sklepie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o różnych kombinacjach z cukinią w roli głównej w tym o ketchupie z cukinii ale dżem? Fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O widzisz, a zastanawiałam się co mam zrobić z ostatnimi cukiniami od mamy :) Już wiem. Dżemik! Dzięki za super pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie zawitałeś, miło będzie jak zostawisz ślad po sobie.
Chętnie poznam Twoją opinię.

Flickr Images