Pierogi

września 07, 2015

Pierogi uwielbiam, ubóstwiam podobnie jak myślę większość z Was. I wiadomo najlepsze są te własnej roboty. Te z własnej działalności i to jeszcze nie mojej mam okazję jadać raz do roku na Wigilię. Do tej pory pierogami raczyłam swoje podniebienie w jakiś pierogarniach, to ten lepszy scenariusz, a ten gorszy do gara szły pierogi gotowe ze sklepu. Swoją drogą polecam wszystkim z Łodzi Pierogarnię Co Ludzie powiedzą  mają tam prawdziwe domowe pierogi w przystępnych cenach, ale nie o pierogarni miało być.
W końcu postanowiłam się zmierzyć sama ze sobą i ulepić własnymi rękoma swoje prywatne pierogi. No bo w końcu co ja ja nie potrafię. I tak, któregoś pięknego popołudnia zakasałam rękawy do pracy.

Składniki na ciasto:
  • mąka
  • gorąca woda
  • szczypta soli
Składniki na farsz:
  • u mnie gotowane, obrane mięso z rosołu, przepuszczone przez maszynkę
  • gotowana włoszczyzna
Mąkę wysypujemy na blat dodajemy sól i  stopniowo gorącą wodę. Kiedy mąka z wodą połączą się w zwartą masę można przejść do wyrabiania ciasta.
Ciasto rozwałkowujemy. Na ciasto nakładam łyżką farsz mięsny (mięso wymieszana z włoszczyzną), po czym nakrywam ciasto z farszem, ciastem i wycinam pierogi u mnie idealnie spisał się do tego celu mały lejek, który od razu mi sklejał pierogi i robił przy tym piękny wzorek.


I tak powstały moje pierwsze, lecz nie ostatnie pierogi.Jak widać dla chcącego nic trudnego. 

Szczypta o Mnie

Może Cię zainteresować również

7 komentarze

  1. Jezu, jak ja Cię podziwiam, że przy dwójce dzieci, w tym jednym MALUCHU, zabierasz się za tak czasochłonne czynności! :) Calineczka musi być naprawdę aniołkiem :)) Pierogi uwielbiam ze wszystkim, i na słodko i na wytrawnie, i gotowane i pieczone i smażone. Nieskromnie przyznam, że wychodzą mi tak dobre, że te kupne od dawna już mi nie smakują :] Szkoda tylko, że tyle przy nich roboty bo inaczej jedlibyśmy je co tydzień!

    OdpowiedzUsuń
  2. pierogi uwielbiam!!! często je robie ,szczególnie z truskawkami, bo wystarczy mieć zamrożone w lodówce :) a jak tylko są grzyby to zbieram i robie z samych grzybów i cebuli i pora- pychotka :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pierogi. Zresztą, ja uwielbiam wszystko co mączne ;-) ale przyznam, że rzadko robię, bo zwyczajnie zabierają mi dużo czasu. Chodzą teraz za mną pierogi ze szpinakiem, a taką zachciankę trzeba będzie zrealizować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam hehe za poerogami.
    Taki ze mnie ewenement!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale żeś narobiła tych pierogów. Ja zamiast pierogów robię knedle, kluski itp., bo szybciej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, mniam... uwielbiam pierogi ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierogi? To ponad moje zdolności
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie zawitałeś, miło będzie jak zostawisz ślad po sobie.
Chętnie poznam Twoją opinię.

Archiwum

Flickr Images